Fraser Island

Hai,

What's up? Tijd geleden dat we iets van ons hebben laten horen, maar internet hier is echt : ' six eights of fuck all' . We hebben nu eindelijk verbinding en moet dus nu alles effe binnen een half uurtje op het net knallen. Nou dus hier komt ie:

Vandaag zijn we teruggekomen van onze trip naar Fraser Island. De trip begon op donderdagochtend. We vertrokken met onze groep van 8 personen uit het hostel met The Pink Jeep: "Rollie", naar de ferry om Fraser Island te ontdekken.

Het eiland is bekend om de lange zandstranden, de mooie natuur en de vele meren, waar je in kunt zwemmen. Het water is er zo schoon dat je daar je water flessen kunt vullen.

Fraser Island is alleen per Jeep te verkennen. Het rijden was nogal verwarrend want je rijdt dus aan de linkerkant. Tegelijkertijd moet je opletten voor vliegtuigen, want die landen ook gewoon op het strand!! Als je een vliegmachine ziet, dan moet je even wachten of je gaat naar links en dan landt er gewoon een klein vliegtuigje naast je. Best leuk zo.

De eerste dag zijn we dwars door een het rainforest gereden. Best heftig. Alle bagage vloog door de jeep. Personen botsten met hun hoofd tegen het dak etc. Als tip kregen wij gelukkig mee dat de beste plaatsen voorin waren, en gelukkig zaten wij daar ook. De rest die achterin zat, was echt bont en blauw. De eerst stopplaats was Lake Wabby. Na drie kilometer te voet door de woestijn te hebben afgelegd was daar dus echt een super mooi meer.  Vervolgens zijn we naar onze ' kampeerplaats' gereden, een plek aan het strand. Maar helaas hadden we een bbq op het menu staan en die konden we daar dus niet voorbereiden. Dus toen zijn we zomaar een kampeerplaats binnen gereden en hebben daar een nacht gebruik gemaakt van de faciliteiten; water, wc, bbq-plaats. Onze tenten in een 'wip' opgezet en 's ochtend voor dag en douw natuurlijk weer vertrokken. Helaas regende het 's nachts verschrikkelijk en de tenten waren wel water resistent, maar niet waterproof, wat dus betekent: lek.

Dag twee. Vroeg opgestaan dus (vijf uur!!!). Vervolgens weer over the beach gereden. Het was mijn beurt om de The Pink 4-weel te besturen. Best heftig. We hadden echt enorme regenbuien en we moesten door dik zand. We zijn maar 1 keer vast komen te zitten. We zijn naar Indian Heads gereden, een uitkijkpunt over zee. Onderaan Indian Head was The Champagne Pool, een plek in zee omringd door rotsen. Hier kun je gelukkig wel zwemmen want het water slaat over de rotsen en vult dus the pool, zonder haaien, kwallen etc. maar met rotsen met enorme scherpe randen. weer wat schrammen erbij...

's Avonds hebben we gegeten en gekampeerd op het strand, maar we werden tijden het eten omringd door een groep ' dingo's' . Gelukkig hadden ze de etensresten gevonden van een andere groep kampeerders, nadat ze dat achter de kiezen hadden zijn ze weer vertokken. Toch maar even het alarmnummer bij de hand gehouden, voor het geval we aangevallen zouden worden.

Dag drie. Uiteraad vroeg opgestaan en naar Lake Mckenzie. Door the rainforest en dat ging natuurlijk weer niet zonder slag of stoot. Helaas hadden we weer regen en zijn op tijd vertokken naar de ferry om weer terug te keren naar Hervey Bay.

Al met al was het echt kamperen in 'the jungle' zonder douche etc, super leuk, echt heel erg gelachen met onze groep!!! Helaas geen tijd meer om de foto's te uploaden, want ze gaan hier sluiten. Volgende keer beter!!

Morgen vertrekken we per bus naar Noosa.

Lots of love, lots of kisses Anna